Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Ik zal afreizen naar Songo in Mozambique om daar voor 2 maanden aan mijn MSc thesis te werken en veldwerk te verrichten. Hierna zal ik nog 2 weekjes door Mozambique reizen om wat meer van het land te zien.

Deze reisblog is voornamelijk bedoeld om mijn begeleiders op de TU up-to-date te houden maar biedt natuurlijk ook een mooi middel om familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn ervaringen hier.

Over mijn reis

De reden dat ik naar het oosten van Mozambique afreis is voornamelijk om daar veldmetingen te doen voor mijn afstudeer project. Waar dit in het kort op neerkomt is dat ik in samenwerking met enkele hydrologen/hydrometristen van Hidroelectrica Cahorra Basso (HCB) en ARA-Zambezi, luchtfoto's ga maken van meerdere rivier-secties van enkele zijrivieren van de Zambezi rivier. De luchtfoto's gaan gemaakt worden met een drone van de TU die ik met mij mee neem. Deze foto's gaan vervolgens gebruikt worden om d.m.v. photogrammetry-software de geometry van deze rivier-secties in kaart te brengen. Gedetailleerde kennis van de geometry kan gebruikt worden om een rating curve (relatie tussen waterstand en stroming) te produceren die meer physically-based is dan huidig gebruikte methodes en daarom ook accurater. Dit geldt voornamelijk tijdens hoge stroom-regimes. Door dit te verwerken in een hydraulisch model geeft dit vervolgens de optie tot verbeterde voorspelling van (over)stromingen.
Een begin aan onderzoek in dit onderwerp is al gedaan in enkele Zambezi-zijrivieren in Zimbabwe. Eerste resultaten toonden potentieel en nu willen we kijken of nieuwe metingen in Mozambique hetzelfde laten zien. Als deze methode effectief toepasbaar blijkt te zijn, is dit een innovatieve manier om rating-curves te verbeteren en makkelijker up-to-date te houden.

Bezochte landen

Ik heb 27 landen (11%) bezocht:

Argentinië, België, Brazilië, Chili, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Indonesië, Italië, Letland, Luxemburg, Mozambique, Nederland, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.