Sabbatical Zuid-Afrika

26 september 2017 - Songo, Mozambique

Ik had gepland om na afloop van mijn 2 maanden in Songo nog 2 weekjes voor mezelf te pakken om ook wat van de rest van Mozambique te zien. Door omstandigheden heb ik deze plannen enigszins moeten omgooien.

Ik heb voor mijn vertrek besloten om niet van te voren een visum aan te vragen omdat, met de informatie die ik had, het geen probleem leek om dat hier te doen. Dat blijkt nu dus anders.. Het is onmogelijk om de 30-dagen visum die ik bij aankomst heb gekregen te verlengen en dus moet ik het land uit om problemen te voorkomen. Ik zou kunnen border-hoppen bij een van de dichterbij zijnde grenzen van b.v. Zimbabwe maar dat geeft geen garantie en dan heb ik over een maand weer een probleem.

Daarom heb ik nu besloten om die 2 weken vakantie tussendoor te doen i.p.v. aan het eind, en dan in Zuid-Afrika i.p.v. Mozambique. In Zuid-Afrika heb ik geen visum nodig en daar kan ik bij het Mozambikaanse consulaat een visum regelen voor mij resterende tijd in Mozambique.

Donderdag vlieg ik naar Johannesburg en waar ik voor de rest precies heen wil moet ik nog uitzoeken. 14 oktober vlieg ik weer terug naar Tete. Ik heb het nieuws gelezen dus ik zal uitkijken voor "politie" ;).

1. Cora Koomen:
    26 september 2017
    doe je goed, geniet ervan.
    super leuke foto,s, ziet er goed uit .
    xx Mam
  2. Cora Koomen:
    26 september 2017
    Doe je goed, geniet ervan.
    Mooie foto's , ziet er goed uit.
    xx mam
  3. Cora Koomen:
    3 oktober 2017
    Hoi schat geprobeerd je te bellen. Maar helaas.
    Dus gefeliciteerd😗🏖💝
    Hopelijk heb je het naar je zin in Zambia . Hoop snel weer van je te horen.
    Xxmam